onsdag 7 oktober 2015

Köksleverans och elaka halsbaciller.



God kväll!

Sitter och tycker halvt synd om mig själv. Eller mer än halvt. Det här med halsfluss alltså. 

HERRE- MIN - GUD så ont det gör. 

Banne mig helt overkligt. "Ta penicillinet på fastande mage" sa dom på apoteket. Inga problem, jag kan knappt svälja min egen saliv. Allt smakar konstigt och all konsistens hårdare än yoghurt känns som att äta småsten. Och sömnen ska vi bara inte tala om. Jag som både ÄLSKAR att äta och sova! 

Oh well, det går ju över så småningom. 




Ett hett efterlängtat kök levererades till nya huset idag och det står just nu lådor precis överallt i matrummet. Och köket har ju äntligen fått nytt golv; ett vitt och grått rutigt linoleumgolv som kommer att tåla det mesta ett köksgolv måste tåla i en barnfamilj. 

Jag lägger ju en del mobilbilder på vad som händer i huset på Instagram men inte här på bloggen. Den enkla förklaringen till det är att jag och barnen inte är på plats så ofta just nu och jag har därför inte kunna fota med min vanliga kamera. Och mobilbilderna funkar liksom sådär. Men, vill man se hur renoveringen går framåt så heter jag @ljuvalantlivblogg på Instagram.




Imorgon skruvas det förstås Ikea-stommar för glatta livet och förhoppningsvis har vi i alla fall bänkskåpen på plats i helgen. Och det känns ju helt fantastiskt. 


Gråvitt rutigt köksgolv, köksleverans och en kamp mot elaka halsbaciller. 
Ja, så har alltså livet sett ut idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails