måndag 19 oktober 2015

Ett busenkelt kökstips.


Bild från vår husannons i somras; ERA  Fastighetsförmedling Wallin i Ystad.


Ser ni där ute i köket? 

Det där som hänger i taket tänker jag på. Det är något jag absolut tar med mig till vårt nya kök. 
Något så enkelt som en styck vitmålad rundstav, fäst i taket med kedjor i varje ände. Och man kan lätt som en plätt anpassa antal och längd efter hur mycket plats man har. Eller kanske sätta ihop några stycken till en kvadrat eller rektangulär form. Det tänkte jag göra över nya köksön. Busenkelt men ändå så himla fint. 




Och man kan ju hänga precis vad man vill där uppe i taket.

Själv har jag en förkärlek till knäckebröd, lökkorgar och ljuslyktor. Jag tycker om dom bruna tonerna och sånt som känns sådär skönt rustikt. Till julen kan man pimpa upp med fina röda äpplen och pepparkakor. Sommartid hänger jag kanske upp några knippen med färska örter. Och alltid några fina emaljgrytor och bakformar såklart. 


Ett busenkelt litet kökstips såhär på måndagskvällen alltså.
Ett jag definitivt själv tar med mig till köket som väntar på mig, där bara några veckor bort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails