onsdag 23 september 2015

Månadens bloggare



Vilken lycka att bläddra i senaste numret av världens mysigaste tidning och hitta sig själv som månadens bloggare. Får både världens kick och en smärre stressattack samtidigt för nån flitig bloggerska kan jag nog inte påstå mig ha varit på sistone. 

Så "Hej!" och "Hoppas allt är bra mer er!" som kikar in här ändå! Och "Hej!" om det är någon ny som hittat hit genom Lantliv. Vi är ju en familj som för närvarande befinner oss i "mellan två hus/flyttplanering/fyller dagarna med renovering/barn/vardagspussel /får inte tiden att räcka till riktigt-perioden"

Jag har egentligen massor att dela med mig av men den där eviga jakten på mer tid ställer till det lite. 




Hur som helst, det händer banne mig jättemycket just nu. 
Vi har landat efter sommarens hussäljarcircus och påbörjat det som skulle ha varit en mindre renovering i Stinshuset. Mindre blir alltid mycket på något vis när det kommer till gamla hus och vår lilla idyll är inget undantag.

 Men herregud så fint det kommer att bli. 

Den moderna, högblanka och på tok för stela gamla köksinredningen (för det här huset i alla fall) är numera ett minne blott och det stora rummet gapar tomt nån vecka framåt tills det nya ljuva lantköket anländer. En dröm i vitt med detaljer i brons, massiva bänkskivor i ek och en väldigt efterlängtat köksö med en grå stenskiva. 

Idag byts hela värmesystemet ut och trägolven på ovanvåningen slipas. Vi har satt nytt innertak på hela nedanvåningen och pärlsponten börjar komma upp på väggarna. 

Jag går loss på inredning och planerar upp rum för rum. Försöker fånga känslan jag har i huvudet och få ner det i konkreta val vad gäller stil, färger, tapeter, möbler...




Ja, om 6 ynka veckor kan vi kalla Stinshuset vårt hem på riktigt.

Det är mycket ska hinnas med på den tiden och jag hoppas kunna bjuda på lite bilder på allt som händer i huset. På förvandlingen som sker. Från att ha haft en aningen "spretigt-  modern - vet inte riktigt i vilken riktning jag är på väg" känsla i huset till en lantlig dröm. Och precis som dom skriver i Lantliv kan jag knappt vänta längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails