lördag 11 februari 2012

Vinterns godaste lilla tårta




Ett väldigt enkelt men så gott vinterpyssel är att koka ihop en egen sylt. Sylta och safta hör inte alls bara sommaren till. Fram med ett paket frysta blåbär, lite socker och vanilj. Koka ihop till lagom konsistens och häll upp i en fin burk. Vill man göra det lite extra krångligt snor man dessutom ihop ett gäng pannkakor och bygger en minitårta med grädde och hemkokt sylt. Lite bär och florsocker sätter lite extra piff på det hela. Fram med gaffel, gapa stort och njut!

Önskar dig en riktigt mysig söndag!
Idag ger vi oss ut i snöyran och tar en promenad längs med havet.

Kram Anna


7 kommentarer:

  1. hello anna, this looks so damn good.
    delicious!
    i will try this ..
    love from germany, svenja

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig blogg! Hit kommer jag tillbaka ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna
    Åhhh va underbart gott det ser ut, undrar om man ska fixa nåt gott till fikat idag denna Alla Hjärtans Dag.
    Ha det så bra.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Så gott och vackra bilder! Jag håller med, det hör inte bara sommaren till. För ett par veckor sedan kokade jag rabarbersaft - det blir som en smak av sommaren i vintern. Härligt :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Mmmm.. det ser ljuvligt gott ut!

    SvaraRadera
  6. Mums!! Ser så gott ut!
    Många varma kramar på vändagen!
    -Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails