onsdag 21 december 2011

Snart råder julefrid

Julklapparna är nästan klara nu, ska bara slås in med vackert papper och band. Det är så skönt att slippa trängas i en massa affärer dom sista dagarna. I år blir det en blandning av köpta och hemmagjorda klappar. Ett Traderafynd finns också med, 9 kr plus frakt. Det är väl en lagom peng att spendera. Jansson är gjord och snart också köttbullarna. Skinkan ugnsbakar jag på fredag medan mannen min städar. Allt det här låter som en bra förutsättning för att lite julefrid ska kunna infinna sig men med Liv och Viktor i huset kan allt hända. Som i söndags till exempel när Viktor blev livrädd för att jag stekte köttbullar. Liv passade också på att få en litet utbrott i samma veva. Det var bara att avbryta och stoppa resten av färsen i kylen. Dagen efter, när mannen öppnade kylen, trillade dessutom hela skålen ut och gick i tusen bitar. Bara att slänga. Jag gör ett nytt försök på torsdag!

Ha en fin dag!

Kram Anna

4 kommentarer:

  1. Ja, köttbullar är läskiga saker det ;) Hoppas att lite julefrid kan infinna sig i alla fall. Visst är det skönt att vara klar med klapparna i lite god tid? Det är jag också, för första gången någonsin, tror jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. sitter och fnissar åt att han blev rädd för köttbullarna hihi...kramis semlan

    SvaraRadera
  3. Nej men vilken otur...
    Hoppas du har bättre tur på torsdag! :)
    Hade ingen aning om köttbullar är så läskiga hahaha

    Julkram Tina

    SvaraRadera
  4. Blev han rädd när du stekte köttbullar,stackarn hi hi =)
    Jag har oxå mina kvar,ska göra det i morgon hoppas jag.
    Ha en skön kväll.

    Kram Thess

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails