fredag 21 maj 2010

När regnet öser ner...

Mitt favoritbord

Garnnystan från Miljögården

Skir brudslöja

...är det härligt att bara få vara inne och njuta med tända ljus och kanske ett varmt bad. Vi har inga särskilda planer för helgen utan tar dagen precis som den kommer. Om vädret tillåter blir det säkert lite trädgårdsarbete. Älskar doften som kommer efter ett riktigt vårregn. När jorden är fuktig och regndropparna porlar sig på bladen. En fröjd för alla sinnen.

Min krans och en ärvd gammal nyckel

Mitt favoritrum

Ska bli kul att se om dom senaste dagarna soliga väder har fått fart på alla växter i trädgården. Värme, vatten och lite kogödsel brukar ju vara en effektiv kombination. Jag väntar med spänning på att våra syrener, "Beauty of Moscow" och "Charles Joly", ska slå ut med ljuvliga ljusrosa och mörklila blommor. En fantastiskt vacker färgkombination tycker jag!

Ni missar väl inte trädgårdsfredag kl halv tio!
Njut av kvällen!

5 kommentarer:

  1. Hei Anna !
    Plantet syriner i fjor...bl.a. Charles Joly :o)
    Er så spent for det er blomsterknopper på den i år allerede...var ikke det tidlig etter et år ??
    Den andre syrinen jeg plantet er en lilla som jeg fikk av grannen...den også med knopper :o)
    Koselige bilder fra bordet her....kan skjønne at det er favoritter !
    Alltid så fine bilder i dine innlegg !

    ha en fin pinse :o)

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Kikar in och önskar Dig en trevlig Helg!!
    Vilka fina och inspirerande bilder du alltid visar!!! Ren njutning;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint!!!

    Tack för påminelsen om trädgårdsfredag, slog snabbt över från någon dålig film!!

    Önskar dig en underbar helg!!
    Varma Kramar Elin

    SvaraRadera
  4. Vad vackra bilder du visar idag! Vill med ha en rostig sax till mitt växthus...*ler* Ha en skön pingsthelg. Kramis semlan

    SvaraRadera
  5. Ska snart gå ut och njuta av den där härliga efter-regnet-doften i trädgården. Igår eftermiddag blev det mest innekurande när regnet vräkte ner. Man behöver inte vattna i alla fall.
    Ha en skön helg. Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails