måndag 10 maj 2010

Frökort

I år odlar jag...

...härliga skogssmultron

Frökort från Ellis Corner

I förra veckan fick jag mina två frökort som jag beställde från Mia med fina butiken Ellis Corner. Så fina och kul att posta till andra trädgårdstokiga människor. Den här gången föll valet på skogssmultron och förgätmigej.

Söta förgätmigej

...och penséer i en sliten lerkruka

Här hemma har all ledig tid använts till att gräva i trädgården. Gäddhänget har fått sig en rejäl genomkörare och benen är trötta var kväll men oj va kul det är. Helt underbart att kunna vara ute till halv nio på kvällen. Ännu är det svårt att se vad det ska bli av det hela i slutänden men den inre bilden och visionen får visa vägen. Just nu ser det mest ut som två dårar har gått loss med spade och grep.


Önskar dig en fin fortsättning på veckan!


7 kommentarer:

  1. Vilka fina kort!
    Jag har själv smultron i rabatterna och de blommar för fullt just nu. De sprider sig som ogräs i alla riktningar. Jag hoppas bara att det blir många smultron av det, förra sommaren var det lite dåligt.
    Ha en skön vecka!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Heisann!!
    så fine kort!! Har så lyst på jordbær i hagen jeg også!! Kjekt å jobbe i hagen og godt er det å ha planene klare også!! Håper du får noen fine vårdager Anna :o)

    SvaraRadera
  3. Hej vilken rolig ide med frökort. Det måste bli uppsakttat av de som fgår dem. Vi ser med ut som grävande fånar de dagar vi haft hälsan.*ler kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Jättefina frökort.
    Vad härligt att kunna vara ute och påta i trädgården.
    Där jag bor har ishavsvindarna blåst varje dag och våren liksom stannat upp.

    Längtar efter sol och värme.

    Mvh Nilla

    SvaraRadera
  5. Underbart vackra kort!

    Härligt att greja i trädgården, finns inget mer avkopplande!

    Kram Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Låter som Ni har det riktigt mysigt i trädgården och kämpigt!!! Korten är så fina!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ljuvlioga odlarbilder, både här och under och vilket café nedan! Mari.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails