söndag 21 februari 2010

Tid att bara vara

Lite färg...

...piggar upp i vintermörkret

Vinröda ranunklar i tallrikshyllan

Flitens lampa har lyst med sin frånvaro den här helgen. Jag har plockat lite smått med det vanliga men har ingen större inspiration att pyssla för tillfället. Kanske är det årstiden som påverkar tillsammans med min sega förkylning. Vintertröttheten gör sig påmind oavsett vad som ligger bakom. Vackra blomster piggar alltid upp i alla fall.

Silverskedar med vacker patina

Sirliga mönster

När man känner sig lite trist och tråkig är det skönt att få några timmar för sig själv och bara vara. Mannen och jag är ganska lika där. Han myser med fotboll och en god öl, jag lyssnar på musik och bloggar. Skönt att kunna låta varandra vara en stund och få vara ifred med sina tankar.

Sockerlådan jag budar på liknar denna

Enda kruxet är att om jag fortsätter sitta vid datorn kommer det att bli ganska dyrt i slutänden. Utöver sockerlådan har jag budat på två gamla durkslag i zink . Uteköket är snart möblerat trots att det inte är byggt ännu *ler*.

Må väl min bloggvän!

♥ ♥ ♥

18 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fina blommor, vacker färg de hade. Skönt att bara slappa, känner samma hemma just nu. Blir så deppig av all snön.
    Håller med dig om att det kan bli dyrt med Trader....
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Underbara ranunkler du satt färg med. Låter härligt det där med egen tid. Och viktigt. Lycka till med budandet
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    "Buda" lagom. Vackra bilder och kloka ord!
    Jag tror jag har fixat nytt lösen nu.
    Kramar fr M

    SvaraRadera
  4. Blir spennende å se om du får tingene du har bydd på nå.....og ja det er mye fristende på nettet!!!
    Alle trenger litt tid for deg selv....det er jeg avhengig av for å holde humøret oppe!!
    Går meg gjerne en tur alene med musikk på ørene....det er så godt!!
    Nydelige ranukler...liker de så godt!!

    Ha en fin kveld og god bedring!!!

    SvaraRadera
  5. Skulle gärna vilja komma och fota i ditt vackra hem..även om det är lite långt. Ska prata med min vän. Återkommer.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Ja det är lite konstigt vad man har en förmåga att liksom fastna vid datorn... timme läggs till timme och så är det nästan för sent att gå och lägga sig!! :)

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Javisst är det skönt att få bara vara själv... har kommit på med åren och efter tre kids att jag behöver mycket egentid! Går sällan ihopa men jag försöker:) Hoppas din vecka startar bra! Åse

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Hoppas du sett min lilla hälsning i ditt förra inlägg;o) Kloka ord hos dig, Anna!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  9. De där sockerlådorna är fantastiska. Hoppas att du vinner budet!!!

    SvaraRadera
  10. Så vackra blommor.. Ja, Tradera är farligt ;-)

    kram Mia

    SvaraRadera
  11. Veldig vakre bilder hvertfall:) Snart kommer våren, vi venter og lengter. Men kommer gjør den:)

    Riktig god dag!

    Mvh

    Masy

    SvaraRadera
  12. Maken min "myser" med fotboll och en öl *ler* och jag pysslar och bloggar *ler jätte mycket*

    Fast nu har det varit en del framför dumburken också för jag har inte heller värst mycket ork eller inspiration.

    SvaraRadera
  13. Grattis! Du har vunnit ett smycke från Lilla hjärtat. Titta in på min blogg och maila Lilla hjärtat så kommer din vinst på psoten.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Vilket otroligt vackert hem ni har! Gillar verkligen inredningen, får en känsla av hemtrevnad..

    Hit kommer jag gärna på besök igen!
    Önskar dig en bra dag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  15. Hallå där, åh just den färgen av runuklar var jag ute efter häromdagen när jag skulle ha ngn enstaka snitt till rummet, det bidde en helt annan färg som jag visar i ngt kommande inlägg: ) så fint i ditt kök och de besticken, sååå vackra att både äta med och bara titta på... ja, det är lätt att hamna i en liten inspirationsvacka nu.. Mari.

    SvaraRadera
  16. ...glömde säga, så himla snyggt det var med olikfärgade tulpaner i den zinkskålen , ditt kök, åh va fint det är! Mari.

    SvaraRadera
  17. Hej
    Vilka härliga bilder mysiga blommor. Tittar vidare på din sida och tittar in igen.
    Ulrika

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga bilder! Vem sitter inte vid datorn och drömmer, önskar och möblerar i huvudet? Man hittar så mycket inspiration i alla fina bloggar. Din blogg är en av mina favoriter!
    Kram Elle

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails