lördag 20 februari 2010

Romantik i köket

Romantikens färger

Kärlek i en skål

Efter era positiva kommentarer i förra inlägget har jag registrerat mig som medlem på Tradera och bjuder just nu på en underbar sockerlåda. Hoppas så att den blir min! Ser framför mig hur vacker den kommer att bli fylld av härliga kryddor. Tänker mig att den ska stå ute på innergården till sommaren. Kanske vid uteköket som jag försöker övertala mannen att bygga. Underbar tanke att kunna spendera mesta möjliga tid utomhus, mannen grillar och jag fixar med lite tillbehör, sida vid sida under en strålande sol och blå himmel. Kan det bli bättre?

Tulpaner från Den Ljuva Blomstertid

På tal om sol så har den faktiskt visat sig en hel del idag. Snön börjar smälta undan och vi såg näpna små snödroppar utanför ett hus. Det verkar som att vi här nere i Skåne klarar oss undan snökaoset som skulle komma.

Köpte lite härliga blomster hos Elin idag, tulpaner i romantiska färger och vinröda ranunklar. Jag skulle kunna flytta rakt in i hennes butik. Bara doften av alla växter... underbart.

Nu börjar det bli tid att förbereda maten. Efter ett besök i fiskaffären blir det fisksoppa med mycket grädde och till det ett gott vitt vin som dessutom är ekologiskt.

Njut av helgen mina fina bloggvänner!

Kram Anna


7 kommentarer:

  1. Åh så fina tulpaner. Jag har inga just nu och jag saknar dem.

    Inget snöfall här heller just nu!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara färger på tulpanerna Anna!!
    Ser att jag har missat fina inlägg hos dig....
    hinner inte riktigt med....
    Ha det bäst!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Skjønne farger hos deg Anna!!
    håper du får sukkerskålen da!!
    Altfor fristende med slike nettauksjoner......har en bloggvenninne som byr for meg når der er noe interessant!! Det er på qxl da....
    knallfint innlegget ditt under her også....flotte saker!!
    Gleder osss til vår og sommer nå...men ennå er det vinter....også her hos oss!!

    ha en fin kveld :o)

    SvaraRadera
  4. Anna,

    tack för dina fina ord och tack för din underbara blogg. Jag njuuuuter hos dig.


    KRAM

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra tulpaner!

    Jaha, lycka till med auktionen! Själv är jag lite rädd för Tradera... jag är en fegis när det gäller att köpa grejer över nätet. Fast eg. har jag bara haft bra erfarenheter när jag väl gjort det, så jag vet inte varför. Men en dag kanske man vågar ta steget ;-).

    Ha en skön söndag!

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Dina underbara bilder och tänkvärda ord lyser upp tillvaron den här långa och kalla vintern. Väntar med spänning varje dag på nyheter från Dig. Önskar Dig och mannen allt gott. Faster B.

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!!
    Du har en award att hämta hos mig om du har lust!! Ha en mysig söndag;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails