lördag 6 februari 2010

Ljuvliga dofter sprider sig i huset

Nybakad foccacia

Underbart gott till kvällens middag

Jag är barnsligt förtjust i bröd i alla olika former och bakar gärna både nya och gamla favoriter. Det får gärna vara lite enklare recept så att jag hinner med mer än en sort. Det får inte heller kräva för mycket planering med degar som ska göras på olika dagar. När jag vill baka ska det ske med en gång. Idag föll valet på att baka foccacia. Detta enkla goda bröd går jättebra att variera efter tycke och smak. Jag gillar rödlök, mannen rosmarin och båda två oliver. Därför fick det bli tre varianter med just dessa smaker. Receptet hittade jag, inte helt otippat, i Leilas fina bok.

Nästa deg på jäsning

Foccacia med rödlök

En varm brasa och nybakt bröd är lyx för mig


Idag känns det som att energin och inspirationen börjar återvända igen efter en liten formsvacka. Det känns härligt att få vara hemma och mysa. Att få bestämma över sin egen tid och vad man vill använda den till.

Önskar alla fina bloggvänner en härlig lördagkväll!


Kram Anna

3 kommentarer:

  1. Uhm.....dette sså godt ut!!
    Kommer jeg!!
    hjemmebakt foccacia er knallgodt!!

    Ha en fin lørdagskveld Anna!
    Og en god natt :o)

    SvaraRadera
  2. Vilka bröd du har bakat blir verkigen sugen.
    Jag är dålig på att baka och det beror på att jag inte äter mycket bröd och för att det blir tråkig disk.
    Men dessa skulle jag kunna tänka mig mmmm.
    Tack för inspiratioen
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails