torsdag 17 december 2009

Vinter i blomsterverkstan

Ljungen tittar upp genom snön

Mannen har varit bloggens utsände och fotat all den härliga gnistrande snön som föll igår. Det har fortsatt snöa idag och varit riktigt kallt för första gången den här vintern. Ville bara ligga kvar under täcket i morse och njuta av värmen...

Kung Bore har pudrat världen...

...och täckt allt grönt

...och tomtens lykta i snö

Min lilla blomsterverkstad är en av anledningarna till att vi föll för det här huset. Det är ett gammalt brygghus, byggt samma år som huset det vill säga i början av 1900-talet. I brygghuset kokades tvättvatten och vi har kvar skorsten och kanalen som den gamla kaminen var kopplad mot. Det är min egen lilla vrå där jag kan pyssla fritt med blommor och växter.

Salvian är lika vacker nu som i somras

Vår stora björk i bakgrunden

Nu ska jag ta tag i årets julkort så att dom kommer iväg med posten imorgon. Är ute i sista minuten, som vanligt... Jaja, julklapparna är snart klara i alla fall. Nästa år får jag kanske ordning på kortskrivandet i tid också. Imorgon är det dags att köpa julgranen. Längtar...



Ps. Tack för titten och den värmande kommentaren, faster Gunnel! Önskar dig och familjen en riktigt God Jul ♥

6 kommentarer:

  1. Tänk att ha ett sån litet hus. Vilken dröm. Såna ställen finns liksom inte i Norge. :(

    SvaraRadera
  2. Å vilket fint brygghus - blomsterverkstad. Underbart ha ett eget litet pysselställde för trädgården.

    Så fint det är med all snö - äntligen kom lite snö till oss i går också :). Kunde gärna fått komma lite till innan jul...

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Vad underbart vackert ert brygghus ser ut att vara! Jag är så förtjust i sådana där gamla tegelhus :-)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt Anna med en egen liten vrå att pyssla i!! Vilka fina foton han har tagit din utsände!!
    Ha en mysig helg;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dina foton. Du är så duktig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails