onsdag 4 november 2009

Vit snö och kall blåst

Bakom den lilla Hjärtan på tråd skymtar min nya lykta

Fy sjutton vad kallt det blev med en gång! Snöblandat regn och hård vind hela dagen lång *fryser*. Jag vill bara dra för gardinerna, krypa ner i min varma säng och stänga ute kylan. Under den kalla årstiden finns det inget bättre än mysa inomhus med en varm kopp te, tända ljus och en bra bok eller tidning.


Stearinet har smält fantastiskt vackert

Ikväll har jag pysslat lite med att göra några olika varianter på rubriken till bloggen. Känns kul att byta efter humör, årstid, känsla, högtid... Photoshop är min nya bästis!


Jag har fått utmärkelsen "Kreativ Blogger" från Camilla med mysiga bloggen "Lantliv på Holm" och är därmed utmanad att berätta 7 saker om mig själv.

♥ Arbetar på bank men har pluggat media, film och tv i fyra år (konstig kombination *fniss*)
♥ Drömmer om att någon gång få arbeta med inredning och blomster på heltid - har gått en del blomsterkurser som gett mersmak
♥ Vill flytta till en gård på landet om några år med egna får och höns - och en gårdsbutik
♥ Försörjer min man som just nu är skolpojke igen *ler* dvs gårdsplanerna är framflyttade på obestämd tid
♥ Lusläser tidningen Lantliv om och om och om igen - har prenumererat sedan 2002 & tröttnar aldrig
♥ Älskar kaffe och fikastunder - senast igår blev det en lång fika med min fina vän L och hennes ljuvliga lilla bebis. Puss och kram på er!!
♥ Är galen i julen - som så många andra bloggare
Tack snälla Camilla för utmärkelsen!

Önskar alla som tittar in en fortsatt fin vecka. Längtar ni också efter helgmys precis som jag?


Kram Anna

6 kommentarer:

  1. Om man längtar efter helg mys...mm...i detta vädret kan man inte göra annat..:)

    Lyktan ser jätte fin ut!!!

    Din man verkar vara en riktig 10poängare..hihi...

    kramar elin

    SvaraRadera
  2. Här har det varit snöblandat regn och isande blåst hela dagen, känns som att jag fortfarande fryser efter att ha varit ute hela förmiddagen på jobbet. Burr!

    Visst längtar man till helgen!!!!!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Lääängtar efter helgmys!! Det är så grått och trist här..i morse låg snön så vit och fin. Nu är det bara regn och rusk. Usch...Tur vi har fina ljus och värmande brasor att trösta oss med:o) Trivslig helg!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  4. Heisann!!
    Koselige bilder hos deg!!
    Ja så var det helg igjen da....
    Her har det blåst og vært kaldt...men ingen snø!!
    Er egentlig ikke så glad i denne årstiden jeg...så vi får kose oss med tente lys nå!
    Fin lykt du har fått deg!!

    ha en fin fredag :o)

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!

    Så kul att få veta lite mer om vem du är!

    Ja - nu är det mys sóm gäller. Skall sätta mej och försöka få till en dörrkrans, sedan blir det lite god mat i kväll och ännu mer mys!

    Ha en go helg - kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Tack goa Anna för den mysiga fikan. Din blogg är verkligen inspirerande och inbjudande. Det har du gjort bra :-D.

    Stora kramar L

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails