lördag 14 november 2009

Vintervitt

Vakre Hjem & Interiör i korgen av luffarslöjd

Vintervit pläd från Åhléns

Tog en tur på stan idag och fick med mig en fin korg hem från Levande Hem. Jag har så svårt att motstå allt som är i luffarslöjd.

Såg även en helt otroligt vacker dörr i affären. Färgen var precis så där lagom flagig och avskavd och gick i en härlig grågrön nyans. Vi pratade så sent som igår om att det hade varit fint att luta ett gammalt dörrblad mot väggen i matsalen. Det ger en skön karaktär åt rummet. Tyvärr låg priset lite över vad budget håller för just nu.


Vi har i och för sig en liten dörr i källaren som skulle kunna bli fin om man lutar av den och ger den rätt patina. När mannen rev ner väggen i köket hittade vi dörren där bakom. Förr i världen, när huset byggdes, har man har kunnat gå från hallen och rakt in i köket via den här lilla mintgröna dörren. Senare ägare har låtit den sitta kvar och byggt den nya väggen utanpå. Kändes rätt att spara på den och nu kanske den kan få komma fram igen, fast i nya form.

Tack snälla för att ni tittar in hos mig och lämnar så fina kommentar! Det värmer mitt hjärta! Njut av dagen trots att den är grå och kall!


5 kommentarer:

  1. Hej världens bästa Anna!
    Vilken fin korg du köpt - kanske vill jag oxå äga en sådan....... Finfin idé att använda den gamla dörren som satt i köket. Det blir ju mkt mer känsla eftersom den tillhör det gamla huset.
    Kram från m

    SvaraRadera
  2. När jag är här hos dig har jag sån lust att dra tillbaka...till Långgatan 21. Gå förbi nån gång... Bästa huset jag någonsin bott i...*suck*

    SvaraRadera
  3. Visst är det något visst men luffarslöjds grejjer.
    Har en precis likadan korg som jag köpte för några veckor sedan.
    Har tänkt att nu ha den till julklapps korg, lägga småpaket i den och ställa vid granen.
    ha en fin dag.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  4. Heisann!!
    Er så enig med deg......luffarsløjd er vanskelig å gå forbi!! Begynner å bli mange eksemplar her...og mye er i daglig bruk i kjøkkenet!!
    Så spennende med den gamle døren...det er så koselig å bruke slikt i innredningen!!

    Ha en fin søndag :o)

    SvaraRadera
  5. Hej, korgen är så lantlig och fin.. Det gör ju inte saken sämre att den bästa tidningen ligger i den!! Fina bilder från ditt fina hem Anna!!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails