söndag 1 november 2009

Vårt lilla skafferi...


Kakformar i glasburk efter inspiration i senaste Lantliv



Kan inte låta bli att köpa hyacinter redan nu



Favoritbandet och mormors gamla bakform

...är egentligen inte ett skafferi alls! Anledningen till det är att jag har för mycket andra saker där som bara är fina, så det andra får helt enkelt inte plats! Det börjar bra, med en tanke om att få plats med nödvändig förvaring, men slutar alltid med att jag ändrar mig och sätter fram det jag tycker är vackert istället.


Enkel vit ljusstake med vacker hjärtform



Snöret kommer från Den Ljuva Blomstertid i Ystad

Just nu är det knubbiga hyacinter som får stå mitt i blickfånget. Känns mysigt att smygstarta med vinterns vackraste blomster redan nu. Det ger en skön känsla av att julen och ljusets högtid snart står för dörren.

Kram Anna

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad mysigt du har i ditt skafferi! Jag älskar hyacinterna de är så fina! Försöker dock hålla mig ett tag till! Men snart är det dags...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mmmmysigt! Önskar att mitt skafferi var lite större och ljusare!

    Catarina

    SvaraRadera
  3. Så fint du har, helt underbart.
    Ha en bra söndagseftermiddag.
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Men så fint i ditt skafferi...och hyacinterna, me like:) Kanske måste jag oxå köpa några:) dom doftar så underbart.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Hej hej!

    Åååå... vadjag önskar att jag hade ett så fint skafferi
    Och jättefina bilder som du har tagit!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder, snöret var verkligen vackert! Är oxå förälskad i hyancinter, men tyvärr är min man allergisk mot dem :0(

    Ha en bra vecka, kram åsa

    SvaraRadera
  7. Så fine saker i ditt skafferi!!
    Hyasinter har jeg også satt ned i litt jord....og enn så lenge står de i kjellerboden.
    En kjempekoselig blogg du har som jeg fant gjennom Lantliv i Norregård!!
    Her titter jeg gjerne inn igjen!!
    ha en fin søndagskveld:o)

    SvaraRadera
  8. oj vilken härlig blogg jag snubblade in på!!! o hyacinterna..hm...snart får dom nog komma hem hit med...:)

    jag dyker gärna upp fler gånger!!!

    kramar elin

    SvaraRadera
  9. Hej Anna.

    Vad fint du har det där i ditt skafferi:)Underbart med hyacinter redan nu. Tror jag ska köpa mig några jag med nu:)

    ha en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har i skafferiet!! Vi har ett platsbyggt skafferi- men just nu står det en lagerhylla med torrvaror huller om buller i det. Vi ska panela insidan och sätta upp hyllor med träkonsoler(i vitt naturligtvis..)efter julen. Men det ser ju snyggt ut på utsidan iallafall.. Man blir ändå lite sugen på att det ska bli klart när man ser dina fina bilder...

    SvaraRadera
  11. Din blogg är alldles underbar!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails