söndag 8 november 2009

Sköna söndag

Hyacinten står i full blom


Så var det söndag kväll igen... Helgen gick lite för fort, precis som vanligt. Snart är hela vårt badrum kaklat och det känns väldigt bra även om mannen och jag inte får så mycket tid ihop just nu på helgen.

Jag har roat mig med att göra ytterligare än krans, planterat lite och bakat kanelbullar. En påse med bullar fick följa med hem till min fina pappa som present på Fars dag! Tack för all din hjälp med badrummet så här långt *kram*!



Den vita lyktan är min present från veckan som gick. Tycker den är så vacker i sin enkelhet. Att jag är tokig i vita saker har väl framgått vid det här laget *ler*. Ibland får jag för mig prova något annat, att allt inte måste vara vitt, men det slutar alltid med att jag ångrar mig och går tillbaka till det vita. Tycker det är något helt magiskt med kombinationen av det vita, vackra, slitna & nötta.

Himmelska dofter & magisk färg

Hoppas ni har haft en skön och avkopplande helg. Nu är det ny vecka och nya tag. Njut av det sista av söndagskvällen.



PS. Tack snälla för titten Faster B. Blev så glad över att du tycker om min blogg. Det kanske kan bli en fika hos oss nästa gång ni är hos mamma och pappa?! ♥ Kram ♥

9 kommentarer:

  1. Mmm jag kan nästa känna doften av de vackra hyacinterna, fin krans också. Ljuva lantliv, ljuva blogg och så Myra och Molly, vilka godingar!!! Mari.

    SvaraRadera
  2. Heisann!!
    Så koselige bilder hos deg!!
    Hyacinter dufter så godt....jeg vil ha mange av de nå frem mot jul:o)
    Lykten din er så fin også!!
    Så kjekt med nyoppusset bad....og takk for gode hjelpere:o)
    Ha en fin mandag og en god uke:o)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Bullarna smakade himmelskt.
    Tack för din omtanke
    Kram från p

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har!!

    Min pappa är också underbart hjälpsam, visst är man lyckligt lottad:) Kram Pia

    SvaraRadera
  5. ja jag håller just på med kanelbullar. Vet bara inte vilken temperatur de ska bakas på. Receptet var lite knapphänt. Jaja, det blir nog bra. :)

    Härliga bilder, jag har just köpt ett gäng vita hyacinther och amaryllis som ska fixas med imorgon. Så fina krukor du har, har du köpt de så?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja vänta tills du får barn. ;) Vill inte att de bara ska se på TV och nåt måste man ju göra. Var köpte du krukorna. SÅ läckra! har letat efter såna men finner inga. :(

    SvaraRadera
  7. Gahh, vad fint du har gjort!!
    Undrar om jag inte ska apa efter dig lite, hihi!
    Har ju boken, likadana etiketter... hyacinter, finns det o köpa redan!? Ja, jättefint va det iallafall!
    Ska på ikea idag o leta pysselgrejer... kanske kan ta en avstickare till plantagen, de kanske har hyacinter... Buketten hade inte iaf när jag kollade häromdagen :(
    Du jobbar på nån blomsteraffär?

    Oj vad jag babblar :P
    Ha d gott idag!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Mysiga bilder!!! Jag faller ju också för det vita, det vinner i längden. Underbart patinerad kruka och hyacintdoften nästan känns om jag blundar. Tyvärr kan dom inte bo här för min man är allergisk så jag njuter av era andras bilder istället!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hej!! Så fint Du alltid har det! Alltid spännande att titta in på din fina blogg!
    Ha det gott!! Kramar Malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails