söndag 29 november 2009

Nu börjar julen hos Ljuva Lantliv

Myrtenträdet har fått sällskap...

av en rödrutig rosett

Det råder julstämning här i huset. Jag har pysslat, dekorerat och äntligen hämtat in två små vackra granar. Det skänker lite extra härlig känsla och doftar ljuvligt. Den ena står i vårt matrum och den andra i hallen på ovanvåningen.

En av granarna i en gammal mjölkkanna

Ljuvliga dofter sprider sig i rummet

Även lunchen gick i julens tecken och vi mumsade i oss nystekta köttbullar med brunkål, mmh... Det doftar jul i hela rummet.

Bruna härliga köttbullar

Snart kommer mina fina föräldrar över och då blir det glöggfika med klassikern ädelost och pepparkakor men även mina muffins med julkryddor och god frosting á la Leila Lindholm. I glaset serverar vi Lucia glöggen med smak av choklad. En riktig favorit.

Gröna barr

Önskar alla som kikar in en riktigt härlig första advent.


16 kommentarer:

  1. Fina bilder. Riktig julstämning...*suck*

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  2. Så fint hos dig Anna!! De där köttbullarna luktar ända hit!! Blir så sugen! Låter som ni har en härlig första advent!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jo men visst får man julstämning av alla olika dofter. Du har gjort så fint.Skulle gissa på att ni alla myser,mätta o nöjda vid det här laget.
    Ha det så himlagott!/S.

    SvaraRadera
  4. Hej Anna!
    Å vilken fin blogg du har med ljuvliga bilder och härlig inspiration och ja viss börjar julen nu..=)
    Ha en bra vecka
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Jag längtar till jag ska börja jula... Inte för mycket innan lucia brukar jag säga men jag vet inte i år, det får nog bli innan. Så fint du har gjort. Man blir allt lite sugen...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  6. Tack Anna för att du tittade in hos mig, jag blir så glad. Så fint och stämmningsfullt du har hos dig, ditt träd och dina granar är så fina där de står. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Hej igen o tack för världens mysigaste 1:a advent. Dina pepparkaksmuffins smälte i munnen - så goda.....
    Många kramar till dig o R
    M & P

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    ja det känns som man nästan känner lukten av köttbullarna och granen..
    härligt! :)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej Anna!

    Hoppas ni haft en fin 1:a advent! Så vackert du har pyntat och så fina bilder.

    Ha det gott - kramar!

    SvaraRadera
  10. vilken fin blogg du har,, kikar nog in igen.
    mvh carina

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Tack för tipsen får kolla upp Högestad och Svaneholms julmarknadet till nästa år, tack för tipset!
    Attan osså nu när jag såg dina bilder så blev jag så sugen på att jula igen...

    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  12. Måste bara lämna en liten kommentar, känner att jag inte kan "smyga" runt här mer nu... helt otroligt vilken fin blogg du har! Hittade hit för första gången för ett par veckor sedan och tittar in nu så gott som dagligen. Lade genast till dig bland mina favoriter. Du har så fina och inspirerande bilder.
    Vi ses snart igen ;o)

    Ha en fortsatt skön kväll!
    // Nilla

    SvaraRadera
  13. Så koselig stemning her hos deg!!
    Kjøtt boller er jo så godt og det er vel også så riktig svensk??
    Ha en fin tirsdag....og kos deg:o)

    SvaraRadera
  14. åh vilken härlig blogg, lägger dig i min blogglista om ja får!?

    ja nu börjar man få lite julkänsla, har oxå pysslat å grejat hemma, såå mysigt!
    Dessutom har det snöat lite på morgonen å de ä ju inte helt fel!

    Ha en härlig dag!
    kram ellen

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails