onsdag 25 november 2009

Adventstid


Tallrikshyllan


Ljuvliga ljushållare

Nu är det äntligen adventstid och det kliar på allvar i fingrarna, jag vill pyssla och göra fina arrangemang. Till helgen kommer jullådorna upp från källaren, det ska spelas julsånger hela dagen lång och tändas massor av ljus. En liten, liten gran ska också införskaffas. Jag kan inte motstå dom där söta minsta små granarna.

På lördag ska jag pyssla ihop vår adventsstake. I år satsar jag på ett zinkfat med blockljus, plåtnummer och kuddmossa. Enkelt och vackert.


Mina vackra böcker i hyllan


Ett enkelt hjärta

Tallrikshyllan är väldigt uppskattad här hemma och innehållet i den kan varieras i det oändliga. Den pryder väggen som en tavla som man aldrig tröttnar på. Framöver blir det en mer julinspirerad hylla att njuta av. I år ska jag satsa på dom traditionella färgerna vitt, grönt och rött med mycket lantlig känsla när jag julstökar. Har så smått börjat planera dukningen till julafton och hittade så många inspirerande idéer bland pysselbloggarna på IKEAs hemsida.

Om ni inte har hittat dit tidigare kommer länken här: Gilla Julen

Ha en fortsatt skön vecka.
Kram Anna


Ps. Tack för din fina kommentar om bloggen, Caroline. Du gjorde min kväll med dom snälla orden. ♥

8 kommentarer:

  1. Så fint med tallerkenhyller!!
    Mye fin pynt i din!!
    Gleder meg til å se den julepyntet:o)

    SvaraRadera
  2. Fin tallrikshylla du har. Jag förstår att du gillar den. Hjärtat är helt gudomligt.
    Här har adventssakerna så smått börjat titta fram.
    Kram Therése

    SvaraRadera
  3. Så fint det är med tallrikshyllan! O dom små zinkstakarna älskar jag, så söta!!
    Burkarna du gillade hos mej fick jag av min syster i julklapp ifjol, jag TROR det är Ohlsen & Jensen som var leverantör....
    Hoppas du hittar dom!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Hej!! Visst är det fint med tallrikshyllor!! Och variera dom efter årstider, tycke och smak!! Jättefina bilder som vanligt hos dig Anna:o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Din blogg är en underbar inspirationskälla.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Å vilken fin blogg du har! Vad roligt att jag hittade hit! Ska lägga till dig i min lista direkt!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Jag gillade din blogg så mycket att jag gjorde ett litet sidoinlägg och länkade där till dig med en fin bild...hoppas det är ok?!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  8. Åh så mycket fint du bjuder på, jag får en sådan härlig mysig känsla av bilderna.

    Önskar dig en riktigt fin adventshelg!

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en hälsning till mig. ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails